توسعه روزافزون استفاده ازپلیمرها در تولید لوازم خانگی که یکی ازمهمترین صنایع زیر ساختی کشور است از یک سو و تنوع فراوان در نوع کاربری و در نتیجه نیاز به پایه های مختلف برای کاربردهای گوناگون از سوی دیگر موجب گردید تا پویا پلیمر تهران نیز تلاش های ارزنده ای را در راستای تولید مستربچ ها و کامپاندهای مورد نیاز صنعت لوازم خانگی را انجام دهد. بطور کلی امروزه بیش از 5 درصد از محصولات شرکت پویا پلیمر تهران در حوزه صنعت لوازم خانگی کاربرد دارد که بصورت مستربچ و کامپاند تولید و در دسترس مصرف کنندگان قرار داده میشود .

مستربچ پرکننده:ایندسته از مستربچ ها عمدتا در راستای تقویت خواص مکانیکی محصولات و یا بهبود فرآیند پذیری هنگام تولید محصول بکار گرفته میشود.از جمله مهمترین تقویت کننده میتوان به مستربچ کربنات کلسیم ، تالک و یا الیاف کوتاه شیشه به عنوان تقویت کننده در محصولات تزریقی یا اکستروژن اشاره کرد که با درصدهای مختلف بین 50 تا 80 درصد در تولید مستربچ ها بر پایه PP و PE و PS و ABS با رنگ های خاص برای کاربرد های مختلف تولید میشود ،لازم به ذکر است که شرکت پویا پلیمر تهران به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت سالهاست که حجم بالایی از این محصولات را با کیفیت عالی تولید و به بازار عرضه میکند .

مستربچ مشکی:

Filler MBایندسته از مستربچ ها عمدتا در راستای تقویت خواص مکانیکی محصولات و یا بهبود فرآیند پذیری هنگام تولید محصول بکار گرفته میشود.از جمله مهمترین تقویت کننده میتوان به مستربچ کربنات کلسیم ، تالک و یا الیاف کوتاه شیشه به عنوان تقویت کننده در محصولات تزریقی یا اکستروژن اشاره کرد که با درصدهای مختلف بین 50 تا 80 درصد در تولید مستربچ ها بر پایه PP و PE و PS و ABS با رنگ های خاص برای کاربرد های مختلف تولید میشود ،لازم به ذکر است که شرکت پویا پلیمر تهران به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت سالهاست که حجم بالایی از این محصولات را با کیفیت عالی تولید و به بازار عرضه میکند .

مستربچ مشکی: شرکت پویا پلیمر تهران دارای چند گرید مستربچ مشکی برای صنعت تزریق و اکستروژن میباشد. گرید های مستربچ مشکی از گرید های اقتصادی با اثر مشکی کردن تا گرید های تخصصی با اثر براقیت و تینت رنگی بالا بر پایه PE ، PP ، SAN و EVA قابل ارایه میباشد.

مستربچ سفید:

شرکت پویا پلیمر تهران به دنبال سالها تلاش متخصصین خود موفق گردیده انواع مستربچ های سفید تخصصی در این بخش را که  شامل گرید های سفید با تم رنگی برای کاربرد های خاص یا مستربچ های سفید براق یا مستربچ های سفید اقتصادی است  را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

مستربچ های افزودنی:

بطور کلی استفاده از مواد افزودنی یکی دیگر از روشهای موفق در اصلاح خواص پلیمر ها میباشد که بصورت مستربچ و کامپاند در دسترس تولید کنندگان محصولات پلیمری با کاربردهای مختلف قرار داده میشود  مستربچهای دربردارنده پایدارکننده نوری ، مستربچ های تاخیرانداز  شعله ،لیزکننده ها ،آنتی بلاک ها آنتی باکتری ها  وآنتی اکسیدانت از جمله مهمترین محصولات عرضه شده توسط پویا پلیمر تهران میباشد .

مستربچ رنگی:

شرکت پویا پلیمر تهران درکنار رنج گسترده محصولات تولیدی خود مستربچ های رنگی اصلی و پرکاربرد مورد مصرف در صنعت لوازم خانگی را تامین میکند. این دسته از محصولات برای هر پایه ای با سازگاری مناسب و بر اساس ضروریات مد نظر مشتری طراحی میشود.

کامپاندهای رنگی: یکی از مهمترین محصولات مورد مصرف در لوازم خانگی کامپاند های خودرنگ میباشد که بر پایه های مختلف از جمله ABS، PP، PC، PMMA، MABS و …  با هر رنگ مد نظر و با کمترین اختلاف رنگی تولید میشود. کامپاند های رنگی میتواند دارای فیلر یا بدون فیلر و حتی بصورت آلیاژی باشد که بر پایه PC/ABS، PC/PBT، PA/PP و … قابل ارایه میباشد.

کامپاند های ضد شعله: مصرف محصول ضد شعله در لوازم خانگی و الکترونیکی بسیار متداول است. هرجا برد ها و کنتاکتور های الکترونیکی هستند احتمال آتش سوزی نیز هست بنابر این استفاده از کامپاند تاخیر انداز شعله یک راه حل همیشگی است. کامپاند های ضد شعله بر پایه ABS یا ABS/PC یا PP یا هر نوع ماده پلیمری دیگر هستند و یکی از پر فروش ترین محصولات خاص پویا پلیمر تهران همین دسته مواد میباشند.

کامپاند های فیلر:

در مورد لوازم خانگی گاها کامپاند های کربنات یا تالک استفاده میشود که جزء تولیدات روتین و پر فروش شرکت پویا پلیمر تهران  میباشد.

صنعت لوازم خانگی یک صنعت پیش تاز و پر سرعت است که همواره گزینه های جدیدی جهت فعالیت و تحقیق در این حوزه وجود دارد ، شرکت پویا پلیمر تهران آمادگی همکاری جهت هر پروژه جدید در این حوزه را دارد. همانطور که در طی این سال ها موارد جدیدی را معرفی کرده است که قبلا مشابه داخلی آن در کشورمان موجود نبودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *