لوازم خودرویی:

بیش از 5 درصد از محصولات شرکت پویا پلیمر تهران در حوزه صنعت لوازم خودرویی کاربرد دارد. یکی از صنایع بزرگ تاثیر گذار در پیشبرد اقتصاد کشور صنعت خودرویی است و همکاری با شرکت های خودرو سازی و قطعات خودرو جزیی جدا نشدنی از تولید کنندگان کامپاند میباشد. گرید های متعددی که برای این صنعت کار شده در حوزه های مختلف شامل موارد زیر است :

مستربچ پرکننده: از جمله مستربچ های پر کاربرد در صنعت خودرو مستربچ های فیلر میباشد. در بسیاری مواقع جهت ارزان سازی و کاهش قیمت تمام شده و در برخی موارد جهت بالا بردن مدول ماده یا دمای نرمینگی و افزایش HDT  از آن استفاده میشود.

مستربچ مشکی: شرکت پویا پلیمر تهران دارای چند گرید مستربچ مشکی با پایه های مختلف است که بر اساس کاربرد و کیفیت مدنظر مشتری قابل ارایه میباشد. استفاده از مستربچ های مشکی پایه PE بین تولید کنندگان متداول تر است اما بر پایه PP , SAN, PS, EVA امکان تولید وجود دارد.

مستربچ سفید: مستربچ های سفید تخصصی در این بخش شامل گرید های سفید با تم رنگی برای کاربرد های خاص یا مستربچ های سفید براق و  مستربچ های سفید اقتصادی میباشد.

مستربچ های افزودنی: جهت دست یابی به برخی خواص ویژه در قطعات پلاستیکی لازم است از مستربچ های افزودنی استفاده شود. مستربچ هایی که با اضافه کردن برخی مواد شیمیایی به بستر پلیمر یک یا چند خاصیت خاص را به ماده اضافه میکند. برای مثال مستربچ های ضد شعله که بر پایه PP، PA، ABS، PC و PE و PS قابل ارایه میباشد و مستربچ های آنتی یووی یا آنتی اکسیدانت ، مستربچ ضد خش کننده و آنتی باکتری و مواردی هستند که میتوان به آن اشاره کرد.همچنین گاها مستربچ هسته زا برای افزایش HDT پلی پروپیلن مورد تقاضای مصرف کنندگان است.

مستربچ رنگی: شرکت پویا پلیمر تهران درکنار طیف گسترده محصولات تولیدی خود مستربچ های رنگی پرکاربرد مورد مصرف در صنعت خودرو را تامین میکند. این دسته از محصولات برای هر پایه مواد پلیمری  با سازگاری مناسب و بر اساس ضروریات مد نظر مشتری طراحی میشود. کنترل کیفیت مستربچ ها با متد های روز و با بیشترین حساسیت انجام میشود و احتمال اختلاف رنگ در پارت های مختلف تولیدی بسیار نادر است .

کامپاندهای رنگی: کامپاند های رنگی جهت تزئینات داخلی یا خارجی خودرو مورد مصرف قرار میگیرد و گاها با داشتن خواص بسیار ویژه جزء تولیدات دانش بنیان شرکت میباشد. کامپاند های رنگی بر پایه ABS و PC/ABS و PA و PP-Talc یا PP کربنات میباشد.

کامپاند های ضد شعله: مصرف کامپاند های ضد شعله در جایی که احتمال انتشار شعله داشته باشد ضرورت دارد. پویا پلیمر تهران رنج گسترده ای از کامپاند های ضد شعله بر پایه مواد پلیمری مختلف را دارا میباشد.

کامپاند های فیلر: بسیاری از قطعات مورد مصرف در خودرو با استفاده از کامپاند های PP-Talc یا PP-کربنات کلسیم تولید میشود و ضرورت آن هم مقاومت دمایی بالا و عدم تغییر شکل یا دفورمگی در زمان تولید میباشد.

همکاری با شرکت های تولید لوازم خودرویی برای پیشبرد پروژه های جدید از اهداف شرکت بوده و امید است سهمی در بالا بردن سطح کیفیت خوردروهای داخلی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *